Kérdés: Mi történik az ügyfelek partnerazonosítójával? Hogyan fogunk a beérkező ügyfeleknek válaszolni a számla kiegyenlítéssel illetve a számlázással kapcsolatos kérdéseikre? Eddig minden kérdésükre, helyben válaszolni tudtunk, ezért visszatérve az előző megállapításhoz, továbbra is kérdés, hogy mi is kapunk-e információt illetve adatszolgáltatást az NHKV-tól. Hogyan fog ez a folyamat ábrázolódni?
Csoportos beszedési megbízást jelenleg a pénzintézetünk adatfájlja alapján fordítjuk be a vállalatirányítási rendszerünkbe. Ez ezután hogyan fog történni? Egyáltalán hogyan fog működni a két rendszer közötti kommunikáció és mikor tájékoztatnak erről minket?
Vannak olyan ügyfelek, akik havi rendszerességgel fizetnek például havi 2000 forintot, előre, hogy mire megkapják a negyedéves számlát, az pénzügyileg rendezve legyen. Már mos április elseje után is folyamatosan érkeznek ilyen befizetések.
Mi lesz ezekkel a befizetésekkel, mivel már nem az általunk kiállított számla kiegyenlítésére érkeznek?
Mi történik a részfizetésekkel? A korábban már részletfizetésre engedélyezett számlákra érkezett befizetések minket illetnek. Az ügyfelek nem biztos, hogy figyelik majd, melyik számlára utalnak, és esetleg a minket illető befizetések is az NHKV-hoz kerülnek. Hogyan lehet ezt majd követni az NHKV-nak is és nekünk is? Visszautalják? És mindennek a folyamata mennyi adminisztrációs időt fog majd igénybe venni?
Válasz: A 2016. április 01. utáni teljesítési időszakhoz kapcsolódóan önhibájukon kívül a közszolgáltatókhoz befolyt előlegekkel, részletfizetésekkel a közszolgáltató a Koordináló szervvel az első adatszolgáltatás után elszámol. További válasz ügyfélszolgálatra F/1., F/2., F/3. kérdéseknél található.