május 6, 2016 Egyéb

Kérdés 1: A 2016.04.01-től aktív NHKV hírportálra a még nem módosított szerződéseket és helyi rendeleteket is fel kell tölteni annak érdekében, hogy a közszolgáltató szolgáltatási díjat kapjon, vagy csak a már módosított dokumentumokat?

Kérdés 2: A 2016.04.01-től aktív NHKV hírportálon a Regisztrációnál a „Megbízási dokumentum” alatt milyen dokumentumot kell érteni? (Az Adatszolgáltatás pontban kell feltölteni a helyi rendeleteket és a Közszolgáltatási szerződéseket.)

Kérdés 3: A 2016.04.01-től aktív NHKV hírportálon több képviselőt is meg lehet-e adni? Ez a képviselő nem a cég aláírásra jogosult képviselője kell, hogy legyen, hanem a szakmai kapcsolattartó?

Válasz: Adatszolgáltatás teljesítéséhez úgynevezett adatbekérő felület teljes üzemelése után tudjunk megadni válaszunkat. A honlapra adatszolgáltatásként a módosított szerződéseket, rendeleteket, dokumentumokat szükséges feltölteni. A honlapon megváltoztatásra került a mező elnevezése. A mező neve: “Közszolgáltatói meghatalmazás”. Kérjük, hogy ide az az aláírási címpéldányban szereplő személy által adott meghatalmazást töltsék fel. Kérjük, hogy a honlapon található mintát töltsék ki. Több meghatalmazott személyt is meg lehet adni. Ebben az esetben mindenkinek egyesével kell regisztrálnia, és a személyére szóló meghatalmazást és az aláírási címpéldányt feltöltenie. A meghatalmazott személynek kell az adatszolgáltatási kötelezettséghez kapcsolódó feladatokat ellátnia.

Kérdés 1: A zöldhulladék gyűjtését a falusias környezetben a lakosság egyáltalán nem igényli. Komposztáláshoz házi kisberendezést és segédanyagot viszont a közszolgáltató biztosíthat. Egyenértékű megoldásként javasoljuk kezelni a házi komposztálás bevezetését és segítését a bio gyűjtés megvalósításával (vagy kombinált alkalmazását), tekintve, hogy a hulladékképződés megelőzése a hulladékhierarchia magasabb szintjén található, mint a komposztálással történő hasznosítás.

Kérdés 2: Minőségi követelményként a szervezet szabályozottsága érdekében szintén pozitív tényezőként javasoljuk figyelembe venni, ha a közszolgáltató irányítási rendszert működtet. Az MSZ EN ISO 9001-es és a 14001-es szabványok szerint auditált szervezetek kötelesek a folyamatos fejlesztésre, e rendszer fenntartásával, kontrolljával a közszolgáltatók teljesítménye növelhető. Törvényi kötelezés erre sincs, ugyanakkor a minőségi szolgáltatás a szabályozott folyamatok nélkül elképzelhetetlen.

Válasz: Javaslatot megfontoljuk, észrevételeket köszönjük!

Kérdés 1: 69/2016.(III. 31.) Korm. rendelet

  • számlához mellékelendő tájékoztatót nem kaptunk.
  • továbbra sem értjük, hogy eseti adatszolgáltatás keretében miért kell az ingatlanhasználó által bejelentett adatváltozást is a bejelentést követő 5 napon belül jelenteni, ha számlázási adatként rendszeresen ezen adatokat     is megadjuk.
  • Felmérés a számlázási adatokhoz: az utolsó három oszlop értelmezéséhez segítséget kérünk.

Kérdés 2: Mivel az önkormányzatoktól nem egyformán meghatározható időpontokban kapjuk az adatszolgáltatásokat vagy nem is kapunk, az ebből származó hátrányos következmények is minket sújtanak majd?

A kormányrendelet értelmében, az is a mi kötelezettségünk, hogy az önkormányzatok rendeleteit a hatálybalépésétől számított 10 napon belül közöljük. A legtöbb önkormányzat erről minket akár féléves késéssel értesít, ha értesít.

A Fogyasztóvédelmi törvény értelmében a nem panasz jellegű, ügyfelektől érkező bejelentések, adatváltozások, fizetéssel kapcsolatos tájékoztatások, számlázással kapcsolatos tájékoztatások megválaszolási határideje 30 nap. Az adatszolgáltatást az NHKV felé 5 napon belül kell teljesíteni. Akkor ez azt jelenti, hogy az eddigi 30 nap 5 napra csökken, mivel eddig mondjuk, ha a beérkezéstől számított 12. napon foglalkoztunk a bejelentéssel- teljesen megfelelve a hatályos Ftv.-nek – , ezt most nem tehetjük meg, foglalkozni kell vele 5 napon belül!

Mindezekre tekintettel, a negyedéves adatszolgáltatásnak nincs jelentősége, illetve értelmetlen, mert ha a változásokat szinte azonnal közöljük, akkor, amit nem közlünk változásként természetesen marad a régiben.

Mi történik akkor, ha az ügyfél a bejelentését illetve panaszát, egyéb közlendőjét NEM NEKÜKNK, HANEM A NHKV ZRT.-nek küldi meg közvetlenül ezután. Az NHKV értesít majd minket is, hogy a közszolgáltatást időben el tudjuk végezni az érintett ingatlan vonatkozásában? (Esetleg továbbítja felénk azonnal a levelet, ill. bejelentést?)

Válasz: Adatváltozás közlése 5 napon belül rendeletben meghatározott, melynek gyakorlati kivitelezése a honlapon keresztül valósul meg. Adatszolgáltatással nem csak számlázási adat érintett. A változás mielőbbi közlése a Koordináló szerv számára fontos információkat tartalmazhat. Koordináló szervhez beérkező adatváltozásról az érintett közszolgáltatót a Koordináló szervnek tájékoztatnia szükséges.

Kérdés: Lesz közös kerete az adatigény/adatszolgáltatásnak? (április 30 a Hi.)

Válasz: Az adatszolgáltatásra vonatkozó bekérendő információk és az adatszolgáltatás módja az elfogadás alatt lévő NFM rendeletben kerül meghatározásra és honlapunkon is közzétételre kerül.