Kérdés 1: Problémásnak látjuk, hogy esetünkben több településen a közszolgáltatás műszaki tartalma magasabb, mint amit a standard díj fedez. (A fizetendő rezsicsökkentett díj tartalma is magasabb, mint a standard díj).
Példa:
A biohulladék gyűjtés évi 45 alkalommal történik ingatlanonként,
106 településünk esetében a lomtalanítás során az Önkormányzat által kialakított gyűjtőhelyről elszállítjuk az elektronikai hulladékot és a használt személyautó gumit, aminek a fedezete nem jelenik meg a szolgáltatási díjban, viszont a közszolgáltatási szerződés ezt a kötelezettséget tartalmazza, s hosszú évek óta kialakított gyakorlatról beszélünk.
Ugyanilyen probléma, hogy nem látjuk a standard díjban a hulladékudvarok üzemeltetésének költségét, amelyeknek üzemeltetése Európai Uniós forrásból megvalósult pályázat követelménye.
Kérdés 2: Pozitív tényezőként nem jelenik meg a hulladékudvar üzemeltetése, ugyanakkor ismert, hogy nagyságrendekkel növeli az Ügyfelek elégedettségét, az elkülönített gyűjtési hatékonyságot; valamint a közszolgáltató költségeit. Mivel törvényi kötelezés nincs rá, pozitív tényezőként a legoptimálisabb ösztönző lehet a közszolgáltatók részére.
Válasz: Amennyiben a jelenlegi közszolgáltatás műszaki tartalma magasabb, mint az OHKT-ben megfogalmazott, a közszolgáltatónak kell mérlegelnie:
saját maga vállalja a magasabb szolgáltatási szintet, a többlet költségeit neki kell finanszírozni, vagy a szolgáltatási díj elismeri;
a közszolgáltató egyeztetve az önkormányzattal módosítja (csökkenti) a műszaki tartalmat az OHKT-hez igazodóan (nem javasolt).
Az OHKT-től eltérő, magasabb szolgáltatási szint esetén javasoljuk az egységes értelmezés érdekében a Koordináló szervvel a kommunikációt.
A hulladékudvarok üzemeltetési költségei a szolgáltatás módja és minősége elbírálásakor az egyes pozitív korrekciók esetén kerülnek figyelembe vételre.